Bajaj Pulsar NS 200

bajaj-pulsar-ns-200


To Pulsar NS 200 είναι το πρώτο μοντέλο της ινδικής Bajaj που έρχεται στην Ελλάδα και που πωλείται σε πολύ ενδιαφέρουσα τιμή από το δίκτυο της KTM.

H αρχή έγινε! Τα πρώτα Bajaj έχουν έρθει στην Ελλάδα από το δίκτυο της KTM. Η μοτοσικλέτα της εικόνας είναι το Pulsar NS 200 και κατασκευάζεται από την ινδική Bajaj, ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής μοτοσικλετών στον κόσμο. Στην Ινδία κατατάσσεται ως τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής (έκτος παγκοσμίως) ενώ στην κατασκευή τρικύκλων (τα τουκ-τουκ) είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στον κόσμο.

Ποια είναι η Bajaj Auto

H Bajaj Auto ιδρύθηκε το 1944 με στόχο την πώληση εισαγόμενων δικύκλων και τρικύλων στην Ινδία, όμως ξεκίνησε τη δική της παραγωγή το 1959 και ήδη το 1970 είχε κατασκευάσει 100.000 μονάδες από scooter κλώνους της Vespa με την άδεια της Piaggio και τρίκυκλα. Από εκεί και πέρα η ανάπτυξη είναι πολύ εντυπωσιακή. Το 1986 έφτιαξε μέσα σε μια χρονιά μισό εκατομμύριο μονάδες, ενώ το 1995 έφτιαξε ένα εκατομμύριο μονάδες και γιόρτασε την κατασκευή δέκα εκατομμυρίων δικύκλων και τρικύκλων.

Το 1986 η Bajaj ξεκίνησε να φτιάχνει μικρές μοτοσικλέτες μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο την ακτίνα δράσης της και εδραιώνοντας έκτοτε ένα τεράστιο δίκτυο δραστηριότητας σε πολλές χώρες και διαφορετικές ηπείρους. Μια μεγάλη αγορά για την Bajaj είναι η Αφρική.

Τα σύγχρονα νούμερα παραγωγής της Bajaj κόβουν την ανάσα του κάθε ευρωπαίου κατασκευαστή καθώς αγγίζουν τα τέσσερα εκατομμύρια μονάδες, παραπάνω από το μισό των οποίων απορροφάται από την ινδική αγορά και τα υπόλοιπα 40% περίπου της παραγωγής εξάγεται.

Bajaj και KTM

Θυμίζω ότι από το 2007 και μετά υπάρχει ενεργή συνεργασία της Bajaj με την ΚΤΜ. Προϊόν της συνεργασίας τους είναι τα μικρά Duke της KTM και η σειρά RC με κυβισμούς 125, 200 και 390cc τα οποία απολαμβάνουμε κι εμείς στην Ευρώπη σε πολύ προσιτές τιμές, με υψηλό επίπεδο ποιότητας και πρωτόγνωρο επίπεδο ποιότητας στησίματος και περιφερειακών για μικρές μοτοσικλέτες.

Κι αφού πήγε η KTM στην Ινδία, τώρα είναι σειρά της Bajaj να έρθει στην Ευρώπη. Πύλη εισόδου της Bajaj στην Ευρώπη είναι η Ελλάδα και μάλιστα με τον πιο επίσημο τρόπο. Οι μοτοσικλέτες της θα διοχετεύονται στην αγορά από το δίκτυο της ΚΤΜ από όπου θα διανέμονται τα ανταλλακτικά και θα προσφέρονται και οι υπηρεσίες service.

Επιτρέψτε μου κι ένα μικρό σχόλιο. Η Bajaj είναι εν πολλοίς άγνωστη στην Ελλάδα, πρόκειται όμως για ένα εργοστάσιο που αξίζει το σεβασμό μας, όχι μόνο για τον όγκο των πωλήσεων που επιτυγχάνει στο πολυάνθρωπο έθνος την Ινδών, στις ασιατικές και τις αφρικανικές αγορές, αλλά κυρίως επειδή το ινδικό κοινό μοτοσικλετιστών είναι πολύ απαιτητικό από τα δίκυκλά του. 

Όλοι έχουμε δει βιντεάκια στο internet με μικρές μοτοσικλέτες φορτωμένες με πολυάνθρωπες οικογένειες, φορτία που φτάνουν τα 5 μέτρα ύψος, ζωντανά ζώα κλπ. Οι ίδιες αυτές μοτοσικλέτες πρέπει να αντέξουν το δύσκολο κλίμα της περιοχής, τη ζέστη και τις πλημμύρες από τους μουσώνες. Και μη φανταστείτε ότι οι Ινδοί είναι από τους αναβάτες που πετούν το μηχανάκι τους για να πάρουν άλλο. Εχουν την απαίτηση να κρατάει ρελαντί ακόμη και κάτω από μισό μέτρο νερό.

To Pulsar NS 200

Κι αφού είπαμε μερικά πράγματα για το εργοστάσιο, ας δούμε το πρώτο μοντέλο της Bajaj που ήρθε στην Ελλάδα. Είναι το Pulsar NS 200 και θα το βρείτε όπως είπαμε στα καταστήματα της KTM (και για test ride).

Εύλογα, όταν βλέπουμε τον κυβισμό του Pulsar NS 200 σκεφτόμαστε το KTM 200 Duke. Στην πράξη οι ομοιότητες είναι αρκετά περιορισμένες. Οι δύο κινητήρες σχετίζονται μεταξύ τους ως προς τα εσωτερικά τους εξαρτήματα, όμως τα καπάκια του κινητήρα είναι διαφορετικά, όπως και η εξάτμιση. Το στήσιμο και τα περιφερειακά είναι όλα διαφορετικά (σκελετός, αναρτήσεις, τροχοί, πλαστικά, σέλα, όργανα, ρεζερβουάρ, τιμόνι κλπ.) και φυσικά το ίδιο ισχύει και για την αισθητική που δεν έχει καμία σχέση με τη δημιουργία της Kiska Design, αφού έχει σχεδιαστεί στο design studio της Bajaj. 

Έτσι όπως τα είδα παρκαρισμένα στο KTM Racing Center 500 στη Λ. Βουλιαγμένης οι διαφορές ήταν ξεκάθαρες σε όλο το πλαστικό κοστούμι, την εντελώς διαφορετική ουρά που είναι πολύ πιο γεμάτη στο Pulsar NS 200, στην επίσης πιο «γεμάτη» σέλα, το τελείως διαφορετικό πλαίσιο (χωροδικτύωμα στο ΚΤΜ, πρεσσαριστοί δοκοί στο Pulsar) στο διαφορετικό πιρούνι, το απλούστερο ψαλίδι και το διαφορετικό σχέδιο στις ζάντες. Ο προβολέας είναι τριγωνικός και το ίδιο σχήμα έχει και το κέλυφος στο οποίο είναι στηριγμένος.

Κινητήρας

Ο κινητήρας όπως είπαμε είναι το κομμάτι που η KTM συναντά της Bajaj περισσότερο. Είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4βάλιβδη κεφαλή και διαστάσεις διάμετρος x διαδρομή72x49mm από τις οποίες προκύπτει χωρητικότητα κυλίνδρου 199,5cc. Για λόγους περιορισμού των ρύπων η Bajaj προχώρησε στη λύση της τοποθέτησης τριών μπουζί στο θάλαμο καύσης, κάτι που δεν βλέπουμε στο KTM. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο. 

Δυστυχώς δεν υπάρχουν λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά για την κλιμάκωση του κιβωτίου, ώστε να μπορούμε να εκφράσουμε άποψη και σ’ αυτό. Η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ αξιοπρεπής στους 24hp στις 9.750rpm και της ροπής στα 18,3Nm στις 8.000rpm. Τα νούμερα αυτά είναι παραπλήσια με του KTM αλλά στην πράξη έχουν διαφορές που αναφέρουμε στην on-board δοκιμή.

Πλαίσιο – Περιφερειακά

Το πλαίσιο είναι αρκετά διαφορετικό από του ΚΤΜ καθώς είναι ατσάλινο περιμετρικό μεν αλλά αποτελείται από δύο πρεσσαριστές δοκούς κι όχι από ατσάλινους σωλήνες. Το μεταξόνιο είναι στα 1.310mm πράγμα που σηματοδοτεί και τις σχετικά μικρές διαστάσεις της μοτοσικλέτας, το βάρος της οποίας είναι κάτω από 150kg με καύσιμα.

Σημαντική διαφορά σε σχέση με το KTM είναι το πιρούνι που είναι απλούστερων προδιαγραφών συμβατικό τηλεσκοπικό και όχι αντεστραμμένο με διάμετρο καλαμιών 37mm αντί 43mm και διαδρομή 130mm (αρκετά μεγάλη) αντί 150mm. Διαφορετικό είναι και το αμορτισέρ που στο Pulsar NS 200 έχει έξτρα δοχείο αερίου Nitrox με χρυσό βαμμένο το σώμα και κόκκινο ελατήριο που προφορτίζεται σε πέντε θέσεις. Το ψαλίδι είναι κι αυτό απλών προδιαγραφών, ατσάλινο δύο βραχιόνων τετράγωνης διατομής αντί για χυτό αλουμινένιο του ΚΤΜ.

Στα φρένα βλέπουμε ξανά (όπως και στο ΚΤΜ) τη μάρκα Bybre τη θυγατρική της Brembo στην Ινδία, αν και ο δίσκος και η δαγκάνα είναι απλούστερων προδιαγραφών.

Στα φρένα συναντάμε στη μικρή μοτοσικλέτα της Bajaj την ίδια μάρκα περιφερειακών όπως και στο ΚΤΜ, την Bybre που είναι θυγατρική της Brembo, όμως κι εδώ οι προδιαγραφές είναι λίγο απλούστερες. Η διάμετρος του δίσκου εμπρός είναι 280mm αντί 300mm με δαγκάνα δύο εμβόλων συμβατικής στήριξης, αντί για τεσσάρων εμβόλων ακτινικής στήριξης. Αντίθετα το Pulsar NS 200 έχει πίσω λίγο μεγαλύτερο δίσκο 240mm αντί για 230mm.

Τα μοντέλα της Bajaj που διατίθενται αυτή τη στιγμή από την ΚΤΜ είναι προδιαγραφών Euro 3 κι έτσι δεν έχουν ABS. Εφόσον η μάρκα εδραιωθεί θα έρθει στην Ελλάδα και την Ευρώπη μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων που θα πληρούν και την Euro 4. Θα ήθελα πολύ να δω από κοντά π.χ. το Dominar 400.

Όργανα

Ο πίνακας οργάνων του Pulsar NS 200 έχει καλή αναγνωσιμότητα και τις απαραίτητες πληροφορίες με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακές οθόνες με την στάθμη βενζίνης, το ταχύμετρο, ρολόι, οδόμετρα κλπ. αλλά δεν έχει μέτρηση κατανάλωσης βενζίνης, ούτε τον πλούτο των πληροφοριών που έχει η οθόνη των μικρών ΚΤΜ, η οποία ομολογουμένως είναι μοναδική στην κατηγορία της.

Σε πολύ ενδιαφέρουσα τιμή

Το Pulsar NS 200 έχει έρθει στην Ελλάδα και πωλείται ήδη από τα καταστήματα της KTM όπως είπαμε σε μια τιμή που είναι πολύ ενδιαφέρουσα καθώς θα χρειαστείτε μόλις €3.280 για να το αποκτήσετε (φθηνότερο από το KTM 200 Duke), ενώ ταυτόχρονα παίρνετε μια πλήρη μικρή μοτοσικλέτα με αξιοπρεπείς επιδόσεις, πειστικές προδιαγραφές, καλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής, από ένα μεγάλο εργοστάσιο (της Bajaj) διαμέσου του εδραιωμένου δικτύου της KTM. Είναι ελάχιστα ακριβότερο από τα μεγάλα παπιά και προσφέρει πολύ περισσότερες δυνατότητες από αυτά. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να το δείτε από κοντά.